KaTa- kAtA CK

Blog persendirian ini kepunyaan Nurul Syazwani. Blog ini menceritakan kisah hidup beliau selama dia bernafas di atas dunia ni. Bagi sesiapa yang tak suka akan blog ini boleh la beredar dengan kadar segera tanpa meninggalkan jejak. Ini kerana andai jejak itu meninggalkan jejak di hati beliau, maka mampukah peninggal jejak itu untuk mencari beliau di Padang Masyar kelak untuk meminta maaf... Sekian.... AKU TAK SUKA ANYNOMOUS!!!

pelangi yang indah tu hanyalah kebahagiaan sementara untuk kita... bila-bila masa hujan akan turun menandakan hidup kita bakal diuji lagi... usah bertanya kenapa pelangi yang indah itu muncul hanya untuk seketika... kita hanya perlu bersyukur kerana pelangi itu masih sudi menjengah kita untuk memberi kebahagian kepada kita.. ALHAMDULILLAH...

Thursday, November 18, 2010

Comel Buah Hati Aku


...ThIs Is My CaT...
...nama dia COMEL...
...umo dia dah mencapai 9 tahun, umo aku plak 19 tahun.. hihi...

...ASAL USUL DIA...
...aku ingat lagi masa bulan pose masa aku darjah 4...
...abah bawak balik dia waktu pagi...
...kecik giler time tuh, baby lg kot...
...abah amik depan kedai cina yang jual basikal kat ketereh...
...waktu tu abah keje bawak teksi...
...abah ingat kucing tu kucing jalanan...
...tapi, esoknya masa abah lalu depan kedai cina tu lagi...
...abah tengok ada ibu kucing ngan anak-anak dia...
...maksudnya disini, comel tu ada adik beradik ngan ibu dia...
...dan ibu kucing ngan anak-anak kucing tu...
...maybe kucing peliharaan cina tu...
...huhu..nak wat macam mane, dah terambil, bela je la...
...no wonder la comel ni lain...
...bulu lebat, comel giler, macam kucing siam...
...rupa-rupanya, kucim cina tu, patut ar lawa...
...so bermula saat tu tinggal la comel tu kat umah aku...

...sepanjang dia hidup kat sini...
...dia tau mane toilet...
...andaikan banjirkan umah aku, air sekeliling umah...
...dia akan pergi ke toilet untuk buang air besar...
...dan ke sink untuk buang air kecik...
...yerk??? lagi better kan daripada dia membuang dalam bilik...
...atau kat tempat-tempat yang tak sepatutnya...
...tul x???...
...then, tido dia hanyalah di tempat yang empuk dan gebu sahaja...
...contohnya atas tilam aku, dalam bilik2 lain dan sewaktu dengannya...
...tapi mostly dia selalu tidur dengan aku waktu malam...
...dia ada bantal kecik, selimutkan dia sekali...
...kadang2 dia tidur atas bantal busuk aku...
...pasal makan...
...bagi aku dia x cerewt kot...
...dia juz makan nasi yang gaul ngan ikan rebus sahaja...
...kalau ayam tu dia x makan ngan nasi...
...dia ratah jer...
...dulu masa2 dia kecik, dia pantang bunyi sudu berlaga ngan gelas...
...sebab mesti dia ingat ada orang wat air milo...
...so, peminum milo mestilah sediakan satu piring untuk dia...
...tapi sekarang ni dia dah x minat ngan milo...
...kalau orang makan durian dia sibuk la jugak nak makan...
...ais krim perisa coklat, vanilla atau ape2 yang bersusu...
...dia pasti melekeat je ngan kita sebab dia pun nak jugak...
....bab makan dia ok la, xde pape masalah pon bagi aku...

...pasal perangai...
...semua kucing takut air kan??? sama lah ngan dia...
...tapi aku tetap mandikan dia jugak sekali sekala....
...perangai dia yang aku suka...
...dia paling takut ngan orang yang dia x kenal atau ngan baby dan kanak2...
...sebabkan dia ni macam ni maka dia akan lari bila jumpa org yg dia xkenal...
...maka xde sape pon yg dapat mencuri dia...
...even klu aku sendiri pon kdg2 dia xkenal..
...contohnya bila aku melawa nk pergi somewhere..,
...dia xkenal, kena kuarkan suara panggil nama dia baru la dia tau sape la yang lawa tu...

...lupa nak bagitahu...comel ni kucim betina...
...malangnye dia ni xpandai jaga anak...
...anakk sulong yg dia lahirkan, sekor jer, nasib baik idop...
...tu pun sebab kucim sekor lagi yang nama Abu jagakan...
...sebab masa tu Abu pun beranak jugak...
...ntah mane silapnye, ma abah aku bagi kucim tu kat jiran...
...tapi x panjang jugak umo dia...mati kena pijak ngan tayar keta...
...anak kedua dia pon idop sebab abu yang jagakan...
....orang kat umah ni panggil dia bulat...
...sebab ekor dia kontot, bdan dia pendek cam bab*....
... dia pon rendah jer, so boleh bayangkan tak betapa bulatnya dia...
...paling suka bulu dia, nipis je rapat ngan kulit...
...cam bulu ape ntah, aku pun x reti nak describe...
...dah la manja giler, bulat ni suka tidur ngan abg aku..
...so dia manja ngan abg aku la...
...dan dia dengar cakap abg aku..
...camne dia boleh faham aku xtau la...
...tapi suatu hari tu dia wat masalah...
...berak merata, najis lekat je kat bontot...
....eee...yerk... so abah pergi buang dia kat pekan...

....aku wat blog ni khas untuk memperingati dia...
...sebab aku rasakan Comel ni dah makin tua...
....dan bila2 masa akan tinggalkan aku...
....aku sedih sebab dia xde waris...
...dan aku decide untuk tidak ada kucing lagi yg aku akan bela...
...macam aku sayang dia...
...minat aku beralih pada sugar glider plak...

...kesihatan Comel sekarang ni makin menurun...
... masa puasa dulu dia demam...
...mata sebelah kanan dia bengkak, sampai berdarah2...
...bila sebelah kanan dah sembuh, mata kiri plak...
...tapi bila dua2 mata dia dah sembuh...
...dia BUTA...
...dua2 mata dia dah xnmpak langsung....
...masa dia mula2 buta...
...kesian sgt tgk dia...
...langgar dinding, kerusi, tiang...
...xtau mane nak terjah pintu...
...paling kesian bila part nak naik dan turun tangga...
...comel x boleh nak agak berapa tinggi tangga....
....bila turun je jatuh bedebuk...
...bila naik kadang2 tu langgar tangga...
...sebab bila lompat x lepas...
....sungguh sedih...
...mengalir air mata aku saat pertama kali tengok dia buta...
...masa tu aku nak kemas2 barang balik uitm...
...aku tengok dia kuar daripada bilik lepas tidur ngan aku malam tu...
....jalan dia senget ke dinding...
...then dia langgar...
...aku amik dia letak kat tangga...
...jatuh bedebuk dia bila dia langkah tapi xtau tu adalah tangga...
...tapi aku sempat sambut sebab aku ada kat situ....
...hampir aku membatalkan niat nak balik uitm sebab nak jaga dia...
...tapi sekarang dia dah ok...
...dia dah tau mane tempat nak membuang...
...dia tau mane tangga, mane pintu, brape tggi tangga...
...dan dia dah ok jalani hidup dia sebagai kucing yang buta...
...so sekarang ni hidup dia mkn tido je la...
...sejak2 dia sakit tu mak aku sediakn frieskies jer sampai sekarang...
....so sekarang ni keje dia makan tidur je...
....gemuk giler sekarang ni..
....k tu je la citernye...


ni antara anak dia yang dah mati... nampak tak dia kat tepi tu???


ni pun sama...yang aku perasaan, setiap kali dia beranak, mesti ada sekor yang warna oren..


aku rasa oren ni ngan oren atas tu xsama... lain2 kucim tau...


beristirehat kat laman umah aku.. mmmm.....segar je rasa.. ihihi...


ni ha hobi dia..pantang ada bakul yang aku baru siap anyam, mesti dia nak try.
bila aku dah wat lawa2 utk dia, dia xnk duduk sebab aku dah syelek so dia xsuka bau syelek.. haha.. nakal!!!


posing sikit dengan bulu dada yang lebat.. haha..seksi tau!


jaga kau tikus!! jap ag aku dapat ko..lazat la jawab dia... haha...

waktu ni dia dah buta... tidur je la keje nyer..sian kan... gmbr ni je aku ada lepas dia buta.. ngan akak aku ada lagi.. t aku upload k...



tidur kat tangan aku sebab masa tu dia kena tinggal, semua family g kl, aku plak baru balik dari skolah asrama.. rindu ar tu...hihi....


comel x mata dia??? waktu ni dia muda lg..lincah lagi main ngan tali..







No comments: