KaTa- kAtA CK

Blog persendirian ini kepunyaan Nurul Syazwani. Blog ini menceritakan kisah hidup beliau selama dia bernafas di atas dunia ni. Bagi sesiapa yang tak suka akan blog ini boleh la beredar dengan kadar segera tanpa meninggalkan jejak. Ini kerana andai jejak itu meninggalkan jejak di hati beliau, maka mampukah peninggal jejak itu untuk mencari beliau di Padang Masyar kelak untuk meminta maaf... Sekian.... AKU TAK SUKA ANYNOMOUS!!!

pelangi yang indah tu hanyalah kebahagiaan sementara untuk kita... bila-bila masa hujan akan turun menandakan hidup kita bakal diuji lagi... usah bertanya kenapa pelangi yang indah itu muncul hanya untuk seketika... kita hanya perlu bersyukur kerana pelangi itu masih sudi menjengah kita untuk memberi kebahagian kepada kita.. ALHAMDULILLAH...

Tuesday, June 15, 2010

Resipi Nasi Pakapau





Nasi Pakapau..... umur dah nak masuk 19 tapi x pernah dengar nama nasi ni... tapi ari tu ada eksiden yang wat CK tau pasal nasi ni.... CK pon google la.. tup tup... ooo.... macam ni rupanya.... ingatkan pelik nasi ni sebab bunyi dari perkataan tu semacam jer....huhu... Ok la... CK nak mulakan resipi CK nih...

Ramuan untuk masak daging
  1. daging cincang - 400g
  2. daun selasih -1 tanngkai
  3. bawang putih -5 ulas
  4. kacang panjang dipotong pendek-pendek
  5. cili api diracik halus
  6. sos tiram
  7. kicap manis
  8. garam dan gula secukup rasa
Cara-cara untuk memasak........
Mula-mula tumiskan bawang putih sampai harum. Kemudian masukkan cili api yang diracik. Kalau rasa nak pedas boleh lebihkan cili api. Kemudian baru masukkan daging. Bila daging dah masak baru masuk kan daun selasih, sos tiram, kicap manis, garam dan gula secukup rasa. Bila dah masak boleh la dihidangkan dengan nasi putih, telur mata, sambal belacan dan timun...
SELAMAT MENCUBA

1 comment:

meor said...

aloh la...nyo tam bahaso gapo pulok tu....