KaTa- kAtA CK

Blog persendirian ini kepunyaan Nurul Syazwani. Blog ini menceritakan kisah hidup beliau selama dia bernafas di atas dunia ni. Bagi sesiapa yang tak suka akan blog ini boleh la beredar dengan kadar segera tanpa meninggalkan jejak. Ini kerana andai jejak itu meninggalkan jejak di hati beliau, maka mampukah peninggal jejak itu untuk mencari beliau di Padang Masyar kelak untuk meminta maaf... Sekian.... AKU TAK SUKA ANYNOMOUS!!!

pelangi yang indah tu hanyalah kebahagiaan sementara untuk kita... bila-bila masa hujan akan turun menandakan hidup kita bakal diuji lagi... usah bertanya kenapa pelangi yang indah itu muncul hanya untuk seketika... kita hanya perlu bersyukur kerana pelangi itu masih sudi menjengah kita untuk memberi kebahagian kepada kita.. ALHAMDULILLAH...

Saturday, February 5, 2011

Radix Fried Chicken

hari jumaat baru ni, 4hb Februari 2011 malam, aku dapat merasa Radix Fried Chicken wat pertama kalinya. huhuhu. petang tu budak umah depan aku cakap diorang nak pegi kota bharu lepas magrib. so aku pun cakap nak ikut jugak sebab aku nak pergi maxis center untuk bayar broadband. so lepas magrib aku siap-siap. tapi dah pukul 9 lebih baru gerak pergi kota bharu. hoho biasa la janji melayu kan. ttteeeeeeeeettttttttt..........

masa otw nak pergi tu, budak-budak ni cakap nak pergi tumpat tengok orang lawan boxing. entah betul entah tidak. bila bagitahu kat Incik Dean yang Cik Wanny nak pergi sana, huhu terus menagmuk tak bagi pergi sebab sana semua orang jantan jer. ada ke patut Incik Dean suruh budak-budak ni anta Cik Wany balik umah dulu before pegi tumpat. huhu dah la menumpang orang. banyak songeh la plak kan. HAHAHA...lupakan!!!

so dengan jayanya lepas tu kitorang pergi kat RFC tu kat kubang kerian. kedai tu mengadap HUSM. so detail tempat tu ialah bukan di kota bharu tapi di kubang kerian. pukul 10.10 minit kitorang sampai depan maxis center tapi malangnya maxis center dah tutup so tak boleh la bayar broadband. lepas pergi maxis center baru lah kitorang bergerak ke RFC.

masuk je kat dalam tu aku mintak Chicken Delight A, kalau dalam KFC menu tu jadi snack plate. hahahaha... sama kan??? yang tak puas hatinye aku mintak air nescafe ais harganya segelas rm 3. set chicken delight tu memang murah la daripada kfc sbb harga dia juzz RM 7.90. tapi kalau kat kfc price dia dah termasuk air kan??? hisssssshhhhhhhh!!!! mahal tul la.. pastu mintak ape benda ntah namanyer harga dalam rm5 lebih.

pastu agak sewel la kan bila aku nak bayar harga rm17 lebih tu, dia boleh tanya ada duit kecik ker???? peeerrrrrrrhhhhhhhh!!! ayat cam orang berjual kat pasar. aku dahh pergi RFC kul 10 lebih. takkan la korang berjual daripada pagi tu takde duit nak bagi baki aku yang juzz rm50 tu??? then..then... tak puas hati lagi ni.. cam mane ada government tax??? padahal RFC tu kan dah memang produk malaysia bukan import dari mane-mane.

ok tu yang pasal tak puas hati..sekarang ni yang pasal puas hati lak. eh..eh.. tunggu jap!! satu lg. kan selalunya bila kita order somtim yang dia baru nak buat cam burger, dia tak boleh bagi terus kan?? dia macam bagi no kat kiter pastu staff dia akan hantar kan??? so aku ngan member aku ni ada dua no la kan. dia pun datang hantar makanan tu tapi dia tak amik no yang diorang bagi kat kitorang. aku juzz diam sebab nak tengok diorang gelabah jap ag.

tup..tup. memang gelabah bila supervisor diorang datang meja kitorang then tanya ape yang tak dapat lagi sebab no tu still ada kat atas meja kitorang. aku juzz jawab semua dah dapat. then dia pelik naper no-no ni staff dia tak amik. sekali lagi aku jawab. "semua dah sampai juzz staff awak yang tak amik no-no tu. hahahahahaha.... kan dah pening kalau wat kerja tak betul. huhuhu

k..k... yang part puas ati lak... ayam dia bez.. lembut ar daripada kfc tu. hehehe. pastu yang lain-lain pun even rupa, rasa dan teksturnye berbeza daripada kfc tapi sedap la jugak. ok laaa... nice!!! then lepas makan we all balik umah la.. hahaha.. tu pun macam dah nak kena halau sebabnya RFC dah nak tutup tapi kitorang still ada kat atas. hehehe. nasib baik la we all tak jadi pergi tumpat. terkejut Incik Dean sebab bila mesej-mesej tu Cik Wanny bagitahu dah sampai umah. dia pon nasib baik la tak pergi tumpat. hahahaha

THE END.








No comments: