KaTa- kAtA CK

Blog persendirian ini kepunyaan Nurul Syazwani. Blog ini menceritakan kisah hidup beliau selama dia bernafas di atas dunia ni. Bagi sesiapa yang tak suka akan blog ini boleh la beredar dengan kadar segera tanpa meninggalkan jejak. Ini kerana andai jejak itu meninggalkan jejak di hati beliau, maka mampukah peninggal jejak itu untuk mencari beliau di Padang Masyar kelak untuk meminta maaf... Sekian.... AKU TAK SUKA ANYNOMOUS!!!

pelangi yang indah tu hanyalah kebahagiaan sementara untuk kita... bila-bila masa hujan akan turun menandakan hidup kita bakal diuji lagi... usah bertanya kenapa pelangi yang indah itu muncul hanya untuk seketika... kita hanya perlu bersyukur kerana pelangi itu masih sudi menjengah kita untuk memberi kebahagian kepada kita.. ALHAMDULILLAH...

Tuesday, November 30, 2010

.....about me in this week.....



sukanya hujan.. hihi... time2 ni tokey2 payung meraih rezeki

yang lebat selagi hujan turun dengan lebat


haluuuuu.......salam semua... macam mane sekarang cuaca kat tempat masing2?? fuyooo!!! tempat sy di 4K iaitu Kadok, Ketereh, Kota Bharu, Kelantan (alamat umah) hujan teramat la lebat sampai kan saya asyik berbungkus jer... huhuhu...rasa nak bawak masuk laptop duduk diam2 dalam selimut. so pada pendapat saya kelantan akan banjir. so banjir je la.. hihi dan macam pesta air je kalau hujung2 tahun ni. Tapi jaga la keselematan ahli kelurga anda ye. Kurangkan mangsa lemas waktu banjir k. Anda mampu mnegubahnya. By the way saya dahlama nak tulis entrie ni.. tapi, asal klik dashboard untuk klik new post je mesti terlama baca update2 blog yang saya follow.. bila dah terlama, saya pun dah terpenat untuk menulis. so tenghari ni saya stat baca 2-3 blog jer lepas tu saya terus menulis. takut terbantut lagi niat suci nk menulis blog.. ye x??? hahahaha..... so ari ni kat blog ni sy nak tulis ape yg terjadi kat sy stat daripada ari ahad sampai ari ni ari rabu (kalau awak2 baca post ni ari ni maka still rabu la)..... kisahnya....

kalau boleh cam ni la aku nak berbungkus

kaki tu nak pakai stoking jugak

haha

so.. kalau bab journey aku balik daripada penang aku dah citer kat sini so stat daripada aku dah balik ar aku nak citer kat sini, masa atas bas tu ada salah faham dengan sorang member perempuan disebabkan seorang lelaki ni. kitorang bukan berebut jantan okkkkk... dengan penim kepala otak ntah pape yang aku rasa tu, aku terus outkan 2 orang tu daripada mind aku kejap. aku buat derk je. aku rest atas bas sesedap jiwa event otak x tenang. esoknya aku ok and slow talk ngan girl tu macam tu macam ni. aku mintak maaf sebab wat xtau pasal semalam. malamnya pulak aku berslow talk dengan lelaki A tu sampaikan again kitorang bergaduh besar. malam tu mencetuskan kembali hubungan aku dengan mamat kat politeknik PD. aku stress dengan lelaki A, bila aku bukak fb, mamat PD ni br approve aku. tengah2 aku taip mesej kat dia, dia dah chat aku kat fb.....waaaaaaaaaaaaa............. hepinyer. dulu aku remove dan block fb dia sebab dia pernah wat aku frust. so slow2 aku citer kat dia masalah aku, dan dia selesaikan semuanya... dia suruh aku ignored je lelaki A lgpon lelaki A bukan nak kat aku pon. AND.... mamat PD nak trima aku balik. so malas nak pikir pape aku terima je lagi pun kepala tengah senget.

bermula la kisah aku dengan dia pulak. bagi aku, keluarnya aku daripada masalah girl dengan lelaki A tu membuat kan aku terjebak dengan masalah mamat PD.. what the hell la. by the way malam yang aku trima mamat PD dan melepaskan lelaki A tu, fuyooooooooo......... gua banjir macam air hujan yang lebat. aku menangis giler2 sambil webcam ngan mamat PD tu. tq awak sebab always ada masa saya susah even awak dulu pon pernah wat saya sengsara kkkkkkkkkk. malam tu dengan xde moodnya aku tido. padahal esok paginya aku nak g jalan-jalan kat kb ngan nadia. dia bawak pakwe dia pirol. pirol lak bawak kete so boleh la bawak aku. hua3x.. so kat sini saya nak citer betapa berpusim2 nye kami macam 4 tayar kete pirol tu.. hahaha...haha.. nadia janji kol 10.30, so aku punyer la bersiap awal giler kan.. bila dah nk pukul 10.30 baru aku amik hp dan ada msg nadia iaitu " t aku msg mum mari la umah aku" yer aku tau mesti dia x siap ag. haha.. aku pon sambung la make up round kedua tu yg tebal sikit mascara tu. haha... ye ke maskara je??? eyeshadow bedak semua tebal je aku rasa sebab dah tepek buat kali kedua. dan semestinya time tu hujan renyai2. then baru aku g umah nadia xlama lepas tu pirol dtg amik. kami pon pergi la ke kota bharu.


ni la nadia ngan pirol

diorang dah kapel sejak form 5 kot

dah 4 tahun la kot

semoga berkekalan ye...

p/s: sowi curi gambar daripada fb pirol

hepi giler ar ngan gelagat 2 manusia ni, diorang gadoh aku gelak. diorang berkengkekos aku gelak. diorang tu ini aku je tukang gelak. by the way, pirol aku xtau la nape hang ni galoks sangat ari ni k. huhu. so kalau bab tempat kitorang pegi tu macam ni. stat daripada kadok pergi kbmal, nadia ngan pirol je main bowling aku cam biasa tukang tengok jer. ntah bila la aku yang nak main plak kan. huhu then jalan2 kat pacific tengok sale2 baju. so meh nak habaq sikit biasa la hujung2 tahun ni sales punya la bnyk giler so cepat serahkan semua duit ko kat bank dan serah kan kad atm kat parent korang kalau yg guna buku bank ko gunting je buku bank tu. huhu baru la selamat duit korang. lepas pada tu kitorang g kat sony jalan gajah mati pada pukul 1. dan sony tutup sebab tengah rest.. hahaha... kitorang pun bertolak la ke KBTC plak sebab nadia nak beli baju dalam tu. kitorang bertawaf sebanyak 3 kali kat area parkson untuk cari parking tapi still xde. so pirol pun park la kat tempat yg blh kata 3 batu jauhnya daripada parkson sebab jarak nye 3 blok bangunan. so bersaie la kami disitu bab kata pirol saie dari mekah ke madinah. hik3x. jalan2 punya jalan sampai la kat parkson, masuk dlm tu cari baju diesel. ok la baju2 situ lawa giler. then baju2 pakaian pejabat pon bnyak so utk pakaian interview utk subjek sains kom sem dpn aku tau dh nk pergi redah kat mane.

lepas pusim2 situ kitorg pun out la, tapi kat sini terjadinya satu kes main tarik tali antara nadia ngan pirol. hahahahha.. kes ape aku xleh citer kami je yg tau.. tettttttt...... utk pergi ke tempat park tu, pirol je g, kami dah malas nak saie lagi. huhu... tapi kami bertawaf la lagi sekali utk cari park area pasar siti khadijah. kitorang g situ sebab nak pergi makan mihun sup terbaik area klate. hahhahaha gerai no 854 atas pasar siti khadijah.. korunk cari ar. gerenti sedap giler. memang puas hati ar ngan harga dia. rm5 semangkuk. oppss... sekawah sebenarnya, besar giler mangkuk dia lauk pauk dia pon bnyk. aku ngan nadia makan kue tiaw sup special harga rm5 semangkuk/ sekawah. sedapp doe!!! pirol??? dia diet xnk makan sup2 ni nak makan puzza. so sbgai kompromi kitorang, lepas makan mihun sup kitorang kena teman dia g makan pizza lak. masa nak g kat kreta tu hujan lebat giler. nasib baik la aku bawak payung dan kat sini la paling kelakar masa nak g park untuk makan pizza plak, kami tawaf 4 kali. brape kali????? empat kali tau x. tu aku dah eja. pirol pun dengan giveupnya x jd la makan pizza. kesian dia. hihi.

so kitorang pegi la balik kat kedai sony tu.. kalau dia ada bagi rate utk diorg punyer servis pelanggan, drpd 1 hingga 100 aku nk o.oo1 per seratus je kkkkkk. benci tul aku!!!! huh.. dah la lembap cam siput baby... dah lembut giler ar tu bahasa aku. camne ar minah tu boleh duduk kat kaunter padahal nampak mcm berpengalaman tapi x efficient. bercakap macam cakap ngan laki ko dalam kelambu. sok sek sok sek. eeee.. dah la nk kena faham loghat cina klate lagi.. haishh.. bab kata pirol buke malam jumaat ni!!! hahaha.. betul2.. by the way, caj baiki kamera tu tersangat la mahal. mmmm... caj nk chek rosak ape je tu pon dh 20 rggt. pastu rm 60 utk caj pe benda kejadah ntah. so aku decide lau kos nak baiki rosak ape mahal sangat aku juz tinggal je la kamera tu kat situ. malas ar nak g amik.

lepas daripada pergi sony center kami menuju ke tesco!!!!! nadia nak beli donut. tapi aku nak masuk tesco dulu sebab nak cari pengepit baju. biasa ar dah2 banjir ni baju jemur kat dalam umah je so mmg memerlukan bnyk2 hanger dan penyepit. aku yang nk beli satu benda tu pirol ngan nadi plak yang shopping kat dalam tu. hahaha. lepas kena sindir2 ngan aku baru ar kuar daripada tesco. pastu singgah beli kek kecik2 dia jual lelong. hahaha kek pon boleh lelong.rm 6 utk 3 ketul. blh campur3 perisa. sedap woooooo.... aku beli perisa oren, blueberry ngan coklat. Marbeles!!!! aku minat oren tapi mak aku sapu makan oren tu semua. mmmm... sabar je la. then lepas tu baru pergi beli donat. punye la excited aku g kedai donut tapi aku xde selera pon nak makan donut. so balik la kami ke Kadok. tapi eka, adik nadia suruh g amik dia kat SMK keterh dia baru abis paper sastera utk stpm. pastu balik umah rehat la sepuas2nya. THE END....

No comments: