KaTa- kAtA CK

Blog persendirian ini kepunyaan Nurul Syazwani. Blog ini menceritakan kisah hidup beliau selama dia bernafas di atas dunia ni. Bagi sesiapa yang tak suka akan blog ini boleh la beredar dengan kadar segera tanpa meninggalkan jejak. Ini kerana andai jejak itu meninggalkan jejak di hati beliau, maka mampukah peninggal jejak itu untuk mencari beliau di Padang Masyar kelak untuk meminta maaf... Sekian.... AKU TAK SUKA ANYNOMOUS!!!

pelangi yang indah tu hanyalah kebahagiaan sementara untuk kita... bila-bila masa hujan akan turun menandakan hidup kita bakal diuji lagi... usah bertanya kenapa pelangi yang indah itu muncul hanya untuk seketika... kita hanya perlu bersyukur kerana pelangi itu masih sudi menjengah kita untuk memberi kebahagian kepada kita.. ALHAMDULILLAH...

Friday, November 12, 2010

hati wanita.........


HATI WANITA.....
tu tajuk dia.. aku rasa dh sesuai gler ngan ape yg aku nak tulis ni... tol x??? ok... lets we start it... semua orang tau hati wanita ni teramat la sensitif..even seorang perempuan tu xnak mengaku.. termasuk aku...hehehe..... then, nk tau cmne sensitif ke x? cuba bg video2 pasal jasa ibu..perngorbanan ibu... ape2 yg berkaitan ngan ibu la... konfom dia nangis... klu x nangis pon tgk muka pun tau larr dlm hati dah banjir.. hahahaha........ tul x? banyak lg cara nk membuktikan betapa sensitipnye hati seorang wanita=gadis-ibu=mak sedara=nenek dan seangkatan dengannya...

persoalan yang pertama.... boleh ke seseorang perempuan tu berundur diri demi orang yg dia sayang...? aku? aku dh 2x dlm situasi ni.. tp sblm aku beruundur diri... yg lg satu dh awal2 lg berundur...eeemmm.... it show that she love u more than me right...? so aku xtau la kemampuan aku tu mcm mane bila berhadapan dengan situasi cm ni... susah kn nk berkorban sehingga tahap cm tu. tp last2 aku xdpt pon org tu... ayat "kita akan mengharagai orang tu bila kita merasai kehilanganya". so bila yg lg satu tu berundur.. maknanya dia akan merasai kehilangan yg berundur kan? tahs why dia menghargainya dan dah tentu menyayangi dia lbh daripada aku... dan saait ni barulah aku sedar siapa lah aku... lalu aku berundur... klu dh sampai tahap cm ni.. berundur pon dh x de nilai tau? tanya hati wanita... blh ke wat cam tu?

persoalan kedua..... ape yang kita patut buat bila dia dah berkorban dan memberi peluang kepada kita untuk bersama dengan si dia... tapi kita still nampak perasaan dia yg membuak2 kat si dia? dalam ni aku rasa lagi better ikut kata hati... cuba amik masa sejenak.. fikir baik dan buruknya... fikir ape yang betul dan salah... fikir ape yg kita dapat bila kita amik keputusan macam tu dan macam ni.. lps fikir semua nya... buat la pertimbangan yang wajar dan akhir sekali berdoa moga jalan yang kita pilih ni x salah.. dan kena ingat ayat ni " bahagia ke kita andai kebahagian yang kita rasa ni di bina di atas air mata orang lain"...... hati wanita??? ape kata anda?

persoalan yang ketiga....... kejam ke kita bila membuat rundingan dangan dia dan dia memberi peluang sepenuhnya untuk kita mendapatkan si dia padahal kita tahu si dia sayangkan dia...tapi dia kata dia x sayangkan si dia...yang mane satu nak percaya... untuk persaolan ni aku x boleh jawab lagi.. sebab semuanya ni x terjawab lagi dalam situasi aku sekarang ni. cuma ape yang aku boleh cakap.... terima kasih untuk semuanya... andai kami ada jodoh maka bersamalah kami..... dan kalau kami x de jodoh... berserah saja pada Allah untuk menentukan nya... aku paling suka dengar ayat ni " cinta yang datang sendiri tu lambat datang pada kita.. sebab tu kita kena cari.. tapi cinta yang datang pada kita akan pergi"

Persoalan yang keempat..... ape sebenarnya perasaan dia bila selepas dia berundur, dia sanggup tolong kita untuk dapatkan si dia... sedih x dia? bahagia x dia? eeeemmmm...... kalau dia betul x sayangkan si dia dan sanggup tolong kita untuk dapatkan si dia... dia betul2 baik... tp bila dia sayangkan si dia tapi sanggup berkorban... dia sebetulnya insan yang mulia... so fikir la sendiri... nak semua orang bahagia tp kita saje yg sedih.. atau nk kita je bahagia tapi sekeliling kita sedih??????

LU PIKIR LA SENDIRI!!!!!

No comments: