KaTa- kAtA CK

Blog persendirian ini kepunyaan Nurul Syazwani. Blog ini menceritakan kisah hidup beliau selama dia bernafas di atas dunia ni. Bagi sesiapa yang tak suka akan blog ini boleh la beredar dengan kadar segera tanpa meninggalkan jejak. Ini kerana andai jejak itu meninggalkan jejak di hati beliau, maka mampukah peninggal jejak itu untuk mencari beliau di Padang Masyar kelak untuk meminta maaf... Sekian.... AKU TAK SUKA ANYNOMOUS!!!

pelangi yang indah tu hanyalah kebahagiaan sementara untuk kita... bila-bila masa hujan akan turun menandakan hidup kita bakal diuji lagi... usah bertanya kenapa pelangi yang indah itu muncul hanya untuk seketika... kita hanya perlu bersyukur kerana pelangi itu masih sudi menjengah kita untuk memberi kebahagian kepada kita.. ALHAMDULILLAH...

Sunday, September 11, 2011

Dugaan Aku Mengenalkan Aku Pada Erti Kawan Sebenar

selama 20 tahun aku hidup
tahun ni la aku paling hepi sebabnya
ape yang aku impikan sejak dulu
telah aku perolehi dalam tahun ni
aku dapat Incik Dean yang dekat ngan aku
yang dapat teman aku waktu susah dan senang
ternyata time aku diuji kali ni
Incik Dean tak pernah lekang daripada menjaga aku
Incik Dean jaga kebajikan aku
Incik Dean jaga makan minum aku
Incik Dean jaga kesihatan aku
Incik Dean.... Cik Wanny dapat rasa keikhlasan
dan kasih sayang Incik Dean untuk Cik Wanny
tenkiussss.....


antara lain yang aku impikan ialah
aku dapat memajukan penampilan diri aku
alhamdulillah dengan keizinanNya aku dapat
ape yang aku inginkan untuk diri aku
tapi tak pernah aku bayang aku dapat ujian macam ni
mungkin salah aku juga sebab terlalu
mengharapkan benda yang tiada
walaupun aku dah dapat ape yang aku harapkan
namun aku lupa untuk berdoa
agar dikekalkan apa yang aku ada
sekarang aku kehilangan benda
yang paling bernilai dalam hidup dalam aku

nak buat macam mana hidup mesti diteruskan...
tapi tak bermakna aku terima
semua yang terjadi dengan mudah
aku akan mengubah semuanya kembali seperti dulu
andai semuanya tak kembali seperti dulu
aku akan teruskan hidup aku sendiri
tanpa aku perlu bergantung kepada orang lain
janji aku pada diri aku sekarang
aku takkan terima semua yang terjadi ini
even benda dah jadi
nasi dah jadi bubur
aku takkan pernah mengaku status kau
pada aku dan keluarga aku
dan aku pastikan takde sorang pun
family aku yang akan mengakui kau!!!

hari ni hari ke 3 aku hadapi ujian ni
aku rasakan hikmah-hikmahnya
aku berterima kasih pada rumate aku
tqah, ema, dan farahim sebab fahami aku
bila ada orang tanya kenapa aku macam ni
kenapa aku macam tu... diorang pandai jawab
diorang pun pandai jaga aku masa aku tengah murung
yang paling aku hargai korang sudi mendengar
dan aku hargai padangan korang tentang masalah aku
u are really my sweet sibling
semua keputusan yang aku akan putuskan
semuanya aku akan pertimbangkan
dengan pandangan daripada korang
dan adik beradik yang lain
tenkiussssss

waktu ni jugak aku dapat kenal
disebalik orang yang pandai berkata-kata
aku ingatkan orang yang pandai berkata-kata ni
pandai la jugak tolong orang yang susah
rupa-rupanya haram!!!!
pandai cakap je...buat tak reti.
huh!!! baru aku tahu siapa ko sebenarnya
memang betul la ko ni juz nak pelakon tambahan
dalam episod-episod hidup aku
yeaaa.... i JUZ know about it...
untuk ko pon aku ucap
tenkiusssssssss sebab pandai cakap jer

pada seseorang yang pernah jadi teristimewa
di hati aku pada waktu dulu
aku nak ucapkan tenkiussss
sebab sudi bantu aku
sebab sudi support aku untuk settlekan problem aku
dulu aku salah sangka kat dia
mungkin tu sebab sakit hati
tapi rupa-rupanya dia memang baik hati
sebab dia tak suka tengok aku susah
dia nak pastikan kejayaan aku
dan dia nak pastikan kebajikan aku terjaga
tapi jangan risau hubungan kami still as a frenzz
tenkiuss Syuib

to Raja Nur Amira bt Raja Hassan
thanks for calling me
thanks for care about me
thanks for the advices
u are really my frenz
mum pun tak leh tengok aku sedih kan
terus call tanya kabar
aku pun suka citer ko mum sebabnya
mum punya nasihat tu wat aku mikir
tq je....
tenkiusssssss

next to Melly a.k.a fatinah
member facebook aku
a lots of thank you coz selalu alert
ngan perasaan wanny ni
melly pun perasan perubahan wani
terus melly tanya bakpo sedih
lagi pun melly pernah lalui pengalaman ni
so nasihat melly jugak berguna untuk wani
tenkiusssssss melly

to all my adik beradik 3 orang amin, faisal munir, ain am
aida sha, my rumate, fatin, mila jugak
tenkiusss sebab amik berat
and tenkius sebab sudi hulurkan pertolongan
niat baik tu lebih penting daripada perbuatan
adiossssssss

persahabatan adalah segala-galanya
wanny sayang kawan-kawan wanny


**dikarang beberapa bulan yang lepas

No comments: