KaTa- kAtA CK

Blog persendirian ini kepunyaan Nurul Syazwani. Blog ini menceritakan kisah hidup beliau selama dia bernafas di atas dunia ni. Bagi sesiapa yang tak suka akan blog ini boleh la beredar dengan kadar segera tanpa meninggalkan jejak. Ini kerana andai jejak itu meninggalkan jejak di hati beliau, maka mampukah peninggal jejak itu untuk mencari beliau di Padang Masyar kelak untuk meminta maaf... Sekian.... AKU TAK SUKA ANYNOMOUS!!!

pelangi yang indah tu hanyalah kebahagiaan sementara untuk kita... bila-bila masa hujan akan turun menandakan hidup kita bakal diuji lagi... usah bertanya kenapa pelangi yang indah itu muncul hanya untuk seketika... kita hanya perlu bersyukur kerana pelangi itu masih sudi menjengah kita untuk memberi kebahagian kepada kita.. ALHAMDULILLAH...

Wednesday, February 16, 2011

dah selamat check in di wad melati

salam semua. tajuknya agak pelik kan??? cam check in dlm hotel plak. hoho.. ari ni perasan aku agak hepi.. eh.. tak-tak..! aku sedih sebenarnya. tapi bukan ke rasa terharu tadi? maner ader! rasa excited la weeehhhhh...... waaaaaaaaaaaaa.... aku tak tahu rasa aper.. kk.. kk... aku citer ape aku rasa start daripada pagi lagi kkkkk.......

semalam aku tak tidur kat kolej DO. aku tidur kat umah b ngan cha kat machang. sebabnya aku nak mintak tolong diorang anta aku pergi stesen bas before diorang pergi kelas kul 8. so pagi-pagi lagi dah bangun untuk siap-siap pergi stesen bas. tapi semalam aku tak dapat tidur dengan lena sebabnya tukar tempat tidur atau orang cakap "tukar sare"... hahaha.. mula-mula bergolek atas toto cha, tapi tak tidur-tidur. then aku tukar atas toto b lak, lama-lama secara automatiknya aku terus tertidur............zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..................

bila bangun tadi, siap-siap, diorang pun anta aku kat stesen bas. then tu tunggu la bas no 5 ke kb daripada pukul 8.15 sampai 8.44 pagi, barulah dapat naik bas no 5. daripada kota bharu sampai machang, aku tidur jer. tu namanya qada yang semalam. pergghhh..... comel ar tu tidur menepek kat cermin sambil peluk beg laptop. orang nak tengok ke nak tilik ke lantak arr.. yang penting aku tidoooorrrrrrrr... hahaha padahal t masuk wad pon memang kerjanye tidur jer.. kkk.... bila aku dah sampai kb aku terus pergi bekpes ngan nasi dagang sama teh O beng. hehehe.. melantak je keje aku kan???

paling pilu, resah, sayu semuanya yang aku rasa bila masa makan tu baru tersedar yang semua set mandian aku termasuk ubat gigi, berus gigi, shampoo, mandian dan pencuci muka tia amelia.................. TERTINGGAL kat umah b ngan cha...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa............. sedih woooooooo.... pas-pas lepas makan aku pun pegi la beli ubat gigi, berus gigi dan pencuci muka tia tu. beli yang penting jer. hehe tapi bila beli pencuci muka tia kena ada tupperware kecik untuk letak sabun tu plak. aku pun beli la skali tupperware kecik tu.. HABIS DUIT aku. MEMBAZIR jer...

then, masa otw nak pergi hospital my mom call, abe yo pun cal tanya pasal masuk wad. eemmm... so sad sbb pergi hospital sorang-sorang. tentu korang tertanya-tanya mane my INCIK DEAN kan??? yang tu paling azab aku rasa bila tarikh aku masuk wad sama ngan tarikh LATIHAN MEDAN untuk sem ni. tak suker..tak suker.. tak suker... eeemmm... secara automatiknya, my Incik Dean as a commander tu KENA pergi berkhemah la.. tu yang aku sorang-sorang pergi sana sini tu. tapi jangan risau, ma Incik Dean ada temankan aku masa mendaftar td. eeemmm.. at least ada sommbody kan??? takde la aku sesorang jer.

bila dah siap semua pendaftaran, aku pun tukar baju pesakit. baju hijau tapi aku pakai seluar slack aku. hahaha.. tak nak pakai kain hijau dia tu... tak suka!!!! lama-lama pun boring jugakkan asyik tengok nurse-nurse pelatih kena marah ngan nurse-nurse senior kan??? hahahaha. pastu boring tengok pesakit lain jugak. then, aku pun dengan rasminya mengeluarkan laptop dan broadband aku. hehehehe.

tapi kesian lak tengok ma Incik Dean boring jugak cam aku boring tadi. aku pun cakap kat ma, boleh la kalau nak balik sebab aku pun dah takde pape. dah masuk wad, boleh duduk diam-diam. ma pun balik. t bila aku dah tahu pukul baper operate baru la aku call semua orang untuk datang. ye la sebabnya time aku operate sape nak jaga beg duit, kamera, laptop aku. hehehehehe
tapi Incik Dean pun kalau-kalau free masa kat campaign tu Incik Dean akan mesej aku... rindu tetap rindu.. dah la takde sape-sape ngan aku kat wad ni... eeemmm......

eeeeeeeeemmmmmmmmm....takde mood la skrg ni.... aku pun terus tidor lepas solat zohor. then tengah-tengah tidur.. datang nurse check blood pressure. pressurenye aku bila tidur terganggu. then check suhu. pastu datang lagi bagi tu. last-last nurse kejut suruh bangun makan.,.. haaaaaaaaaaa kalau kejut sebab tu takpe. baginda tak marah. hahaha. tapi masa tu dah pukul 6 petang, so aku solat asar dulu baru la makan. nasi hospital = SEDAP. MEMANG sedap.. hehehe... dah tu nak wat camner. nak suruh orang lain beli pon takde sape-sape yang temankan aku. hadap je la nasi tu punnnnnnnnnnnn....

so disini baginda nak bagitau, patik sebenarnya masuk wad sebab nak operate hari sabtu ni. patik ada pembedahan tonsil. eeemmmmm.... Incik Dean, i really need u now. boleh tak u ponteng je u punya campaign tu?? i ke campaign tu lagi penting haa??????

sedih bila orang tengok aku cam tak de family kat sini. what the fishhhhhhhhhh

No comments: